Kiełbasa zasmażana z cebulą i ajvarem



Testowanie z Podravką trwa już od paru tygodni, więc postanowiłam w końcu przygotować jakieś danie z udziałem Ajvaru. Oczywiście dodawałam go już do różnych potraw, jednak jedzenie znikało tak szybko, że nie zdążyłam zrobić zdjęć. To tylko dowodzi, jak smaczna pasta trafiła mi się do testowania :) Parę dni temu uparłam się, że tym razem trzeba zrobić jakieś zdjęcia i podzielić się z Wami moją opinią.

 Jeśli chodzi o ajvar łagodny, testowanie bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Pasta jest delikatna, smaki cudownie się przenikają. Doskonale nadaje się do wzbogacenia zup i sosów, a łyżeczka czy dwie dodane go mięsa na kotlety mielone sprawia, że gotowe kotleciki są soczyste i pełne smaku.
 Ajvar pikantny to zdecydowanie nasz faworyt. Dodawaliśmy go praktycznie do wszystkiego - na kanapki, do grillowanego mięsa, do krokietów z pieczarkami. Poziom ostrości zdecydowanie zadowolił moje kubki smakowe, to zdecydowanie będzie jeden z moich ulubionych produktów :)

A na dziś mam dla Was przepis na szybki i smaczny obiad z kiełbasą i ajvarem w rolach głównych.\

Potrzebne nam:
- 5 kiełbasek śląskich (lub innych)
- 2 spore cebule
- 3 łyżeczki ajvaru pikantnego
- pół szklanki przegotowanej wody
- przyprawa uniwersalna
- pieprz mielony
- łyżka sosu sojowego
- 3-4 łyżki oleju rzepakowego

Przygotowanie:
Kiełbasę kroimy w talarki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię (olej musi być dość mocno rozgrzany). Podsmażamy 3-4 minuty, co jakiś czas mieszając. Obrane cebule kroimy w piórka i dodajemy do kiełbasy. Smażymy, mieszając, aż cebula zmięknie. Następnie dodajemy ajvar, wodę i doprawiamy do smaku. Dusimy na małym ogniu (pod przykryciem) przez około 5-10 minut. Podajemy z pieczywem, grillowanymi warzywami lub sałatką :)

Komentarze